onsdag, mars 28, 2007

Ett härligt skönhetsideal

Ok, jag ska inte tjata ut er med mina videos. Men den här gör för jävla ont i magen, för att inte titta på. Det är reklam skapat av Anorexi och Bulimikontakt och har snart haft en halv miljon visningar på You tube! Jag har upplevt ätstörningar hos en närstående och vet hur det raserar den drabbades vardag. Jag vet att ni är sjukt många tjejer som lider. Killar också. Man ska vara smalast, fräschast och sexigast. Jag ska inte tala allt för mycket om hur man botar det, det är andra bättre på. Men vad vi andra kan göra är att sprida informationen. Uppmärksamma det och hjälpa andra att få hjälp. Du ser bra ut, du duger precis som du är. Jag lovar!

Via Beta Alfa (tror jag, om jag inte minns fel)

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Fan va obehaglig!, men bra. Går den på tv eller? Hoppas den hinner stoppa någon innan det går för långt.

2007-03-28 19:01  
Anonymous Anonym said...

den tjejen i den reklam är fan i mej normalviktig, anorektiker och bulimiker ser sig själva som tjocka eller överviktiga, alltså borde det inte vara en normalviktig syn hon ser i speglen! ett bra budskap, men jag tycker den är förjävligt gjord.

2007-12-30 23:08  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se