torsdag, november 29, 2007

Damon in love

Nu när ni har öppnat er så fint för mig med era presentationer, måste ju jag göra detsamma för er. Jag har haft detta inlägg halvt färdigskrivet ett tag, men inte känt för att dela med mig. Men.

Jag är kär.

Så där som det inte känts på många år. Någonsin antagligen. Vi träffades på tidningen Modettes releasefest, tack vare Hanna och Lina , och det senaste halvåret har det varit hon och jag. Jag visste det väl direkt från början. Hon var riktigt snygg, rolig och bodde på Söder. Vegetarian. Såg poppig ut och modebloggade (fast hon blir arg om jag säger modeblogg). Vi klickade direkt på första dejten på Judit och Bertil, och inom en månad hade vi åkt till Sardinien tillsammans.


Jag hade varit singel i tre år, och det senaste hade varit ett uselt förhållande med en tjej som mådde mycket dåligt, vilket hon fick även mig att göra. Hon var också den första att göra slut med mig, vilket hon valde att göra det mitt i en flytt. Alltså jag höll bokstavligen på att packa bilen. Andra gången fick jag göra slut, och trodde barnsligt nog att det skulle vara en seger, men hon hade förstört min syn på förhållanden totalt. Så jag festade i princip varje helg i tre år.

Nu har jag varit ute två gånger på de senaste tre månaderna. Jag har blivit den där sofistikerade killen som går på utställningar på helgerna och ser smala filmer på kvällarna. Och jag trivs utmärkt med det. Jag lagar mat och hon plockar undan efter mig. Vi ger varandra karriärsråd. Hon gör mig glad, lycklig och bekymmerlös. Kanske är det därför bloggen har varit så tam det senaste halvåret? Svårt att vara arg och nyanserad när man är riktigt kär.

Så nu vet ni att jag är tagen. Men det betyder inte att du och jag behöver göra slut för det.

9 Comments:

Anonymous Anonym said...

åh jag blir så avundsjuk!! :) sådär vill jag också ha det...

2007-11-29 15:14  
Anonymous Anonym said...

Grattis! Vad roligt=)

Är en trogen läsare som egentligen borde presentera mig i inlägget nedan. Fast jag väljer att göra det här istället:
1. 21år
2. Uppsala
3. Studerar till lärare Ma/fy
4. Vad jag gillar? Svårt att säga. Men nånting är det ju.. annars skulle jag ju inte komma tillbaka=)
5. Vet inte om jag vill förändra nåt.. Skulle vara ditt beslut att inte blogga på helgerna kanske..;)
6. Jag är alltid jätteförbannad i trafiken. Cyklister utan lampor eller bilister som inte signalerar. Mest är det kanske för att jag är rädd för att vara med om en olycka...

2007-11-29 18:36  
Anonymous Anonym said...

Aaaww, gulligt.. :-) Det är sånt man drömmer om skall hända...

2007-11-29 19:05  
Anonymous Anonym said...

"Så nu vet ni att jag är tagen."

Men det visste vi ju redan, men det var dock roligt att du äntligen gläntade lite på dörren! Det verkar vara något mysigt ni har tillsammans :)

2007-11-29 21:04  
Anonymous Anonym said...

Naaawww, gulligt^^ va gullig du är^^ va gullig hon är :) och jag verkligen uppskattar den sista meningen.. haha:D va gulllig jag är :D:D:D

2007-11-29 21:47  
Anonymous Anonym said...

Vilken fin kärleksförklaring. Nu blir jag också lite sugen på att vara kär igen.

2007-11-30 11:45  
Anonymous Anonym said...

Jag visste det!!!
Hahahaa.. skrev ju det i kommentarsfältet för länge sen..
åhh vad det är kul att se lyckliga personer =)

Lycka till!

2007-11-30 11:56  
Anonymous Anonym said...

finaste kärleksförklaringen damon. fantastiskt att du tyckte jag hade del o det, :=) men ni gjorde nog det mesta själva. jag vinkade förresten precis av din tjej. det var trevligt att ha henne här.

2007-12-01 00:14  
Blogger Damon Rasti said...

Tack alla som är gulliga!
Lina: Det var du som bjöd oss från varsitt håll, så visst är det lite av din förtjänst!

2007-12-05 23:18  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se