måndag, februari 25, 2008

And the winner is...

Det är något ovärdigt med att vakna upp kl 10 i soffan, med ljuset tänt och kläderna på. Det enda som saknades var chips-smulor på tröjan.

Det värsta av allt var att jag somnade runt fyra, alltså innan de började dela ut de tunga Oscarsstatyerna. Så jag kunde lika gärna ha skippat skitet och fått en bättre start på måndagen.

Men jag hann ändå se spanske Javier Bardem ta hem för bästa biroll, och lika mycket som filmen "No country for old men" efterlämnar en mängd frågor, satt det en kuslig känsla kvar när man såg den spanske skådisen äntra röda mattan. De omtalade frisyren måste vara bland de mest skräckinjagande på länge.

Fantastiskt även att Juno vann för bästa manus. Det sista jag hann se var nog fina Marion Coutillard som spelade Edith Piaf i La vie en rose. Oscarsakademin är alltid lite svaga för personporträtt. Jon Stewart var ganska blek, och det skulle vara skönt att byta ut honom mot t.ex. kollegan Stephen Colbert.

Men ingen mer Oscarsgala för mig. Det garanterar e förstörd måndag varje gång. Ikväll måste jag hinna se There will be blood, Daniel Day-Lewis gör aldrig en besviken.

Hade jag haft sportlov, hade jag hunnit länka till alla namn också, men nu får det bli old school, för det är haltande bort till universitet som gäller efter reklamen.
Bloggtoppen.se