onsdag, februari 27, 2008

It may sound like an excuse to you, but...

Jag har bestämt mig för att sluta skriva min kroppsvikt och midjemått varje vecka. Jag vill inte bidra till ett än mer fucked-up ideal än det som redan genomsyrar vårt mediebesudlade samhälle idag. Vikten säger inte mycket om din kropp egentligen (såvida du inte väger tresiffrigt). Väg dig endast om läkaren ber dig. Annars är det bättre att mäta omfång och se hur mycket man trimmar bort efter en träningsperiod.

Det enda viktiga är att ha en välmående kropp som ofta rör på sig, men ändå kan slacka då och då, samt att man käkar nyttig och bra mat, men unnar sig en kväll i veckan då man får äta vad som helst. Det låter självklart, men det är det inte för alla.

Jag kommer att presentera slutresultatet i sommar ändå - kanske med bilder om ni har otur - men det är mest för min egen skull, och som motivation för att jag ska få bort de där onödiga extrakilon jag har lagt på magen. Jag känner direkt efter några veckor hur mycket mer jag orkar, och hur alertare jag är än innan jul!

Och självklart för att ingen av era ska kunna reta mig och säga att jag hoppade av!

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Jag är underviktig och skulle vilja veta hur man går upp i vikt, men det skriver aldrig medierna något om!

2008-02-27 13:04  
Anonymous Anonym said...

Bra där Damon! gör som jag lev ditt liv utan våg... Sen jämnar allt ut sig i slutändan. Fast det skadar ju inte att träna lite extra ibland :P

2008-02-27 14:43  
Anonymous Anonym said...

rasmus>> Det var en kille i "Toppform" på SVT som fick hjälp med att lägga på sig kilon.

2008-02-27 22:30  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se