måndag, mars 31, 2008

"Tusentals bloggare i nöd"

Enligt personliga rapporter har Sveriges största bloggingtjänst blogg.se inte fungerat på två dagar, eftersom de planerat att uppgradera tjänsten. Det är en mindre katastrof för folk som lever för eller tjänar sina pengar på att blogga!

Men låt det vara en läxa för alla er som bloggar på blogg.se! Det är en skittjänst med urusla funktioner, och det enda vettiga som finns att göra är att skaffa en egen domän för en hundring och betala ytterligare en hundring för ett webbhotell och använda wordpress som bloggmotor.

Wordpress används av de flesta större bloggare, och det är fyllt med extrafunktioner och hjälpsamma forum för den som är inte fullt bevandrad inom programmering!

Då kan du också passa på att byta ut din tråkiga adress mot något eget unikt. Vad sägs om bazz.se? Eller nej vänta, den har ju jag registrerat i ett annat syfte...

5 Comments:

Blogger Wille said...

Varför rekommenderar du inte blogger som du själv, jag och väldigt många andra använder med? :)

Väldigt enkelt om man inte vill hålla på och mecka med WP, domäner, webbhotell o sådant.

Nackdelen är ju givetvis att allt material man skriver hamnar på någon annans server. Dock känner jag mig hyfsat säker med mina grejer hos Google.

2008-03-31 22:10  
Blogger Damon Rasti said...

Bra fråga Wille!
Vi använder wordpress på båda tjuvsajterna, och det är mycket mer avancerat och användarvänligt än blogger. Det går ju inte ens att ha kategorier i blogger! Och det tar någon minut att regga domännamn och webbhotell och så en liten stund att installera och sätta igång Wordpress.

Anlendningen till att jag inte bytt är ren lathet =)

2008-03-31 22:52  
Anonymous Anonym said...

Way ahead of you partner, jag fick nog av blogg.se och bytte redan i söndags.. ;P Men du har rätt, blogg.se har gjort bort sig en gång för mycket för min smak.

2008-04-01 11:04  
Blogger borna said...

klart du kan ha kategorier i blogger... bara att aktivera och köra (kommer inte riktigt ihåg var dock). :)

2008-04-02 17:26  
Blogger Damon Rasti said...

Robert: Ja, jag har tjatat i säkert två år om att folk ska byta...
Borna: Du får gärna visa mig! Har googlat det och folk har skapat alla sorters fulhack för att fixa detta...

2008-04-02 17:32  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se