tisdag, juni 10, 2008

Mitt sista inlägg

Jag skrev och skrev och raderade och lade till. Alla jag ville tacka, och alla som kunde dra åt helvete. Till slut förstod jag det inte skulle gå. En del av mig vill fortfarande skriva här. Vissa av inläggen, och era reaktioner kan göra min dag. Men det finns också annat som gör att jag måste sluta. Bloggen kväver mig, jag känner mig infångad och instängd. Två års berg-och-dalbana, och jag måste lämna nöjesparken.

Men jag säger som en snubbe jag ska träffa nästa vecka;

When I come back like Jordan, wearin’ the four-five/It ain’t to play games with you/It’s to aim at you, prob'ly maim you.”

Till slut kommer vi knäcka homofober, sexister och rasister. Oavsett hur mycket de försöker hata oss bögjävlar, horor och pizzabagare. Samtidigt som vi måste komma ihåg att humor är det som gör att vi kan klara av vardagen.

Miljoner tack till alla som läst, kommenterat och länkat.

Major love! /Damon

22 Comments:

Anonymous Anonym said...

Tack till dig, Damon. Du har många gånger förgyllt min dag med dina tänkvärda inlägg. Din blogg är utan dess like. Jag har letat efter någon annan blogg som kan ersätta denna, men har inte hittat... Jag hoppas att du lyckas med allt du tar dig an i framtiden.
Många lyckoönskningar och mycket kärlek!

2008-06-10 19:41  
Blogger Sophie said...

en sorgens dag. lev väl, damon.

2008-06-10 21:14  
Anonymous Anonym said...

Va? skojar du? jag erkanner att jag slutade lasa din blogg for nagra manader sen p.g.a skolan (det blev for mkt)... men va? har jag missat nat? slutar du? dissar du oss? hur blir det med tjuvlyssnat?

(befinner mig i Norge nu)

kram!

Ha det bra!

2008-06-10 23:05  
Anonymous Anonym said...

Värdigt avslut, men det är en klen tröst när en läsvärd, rolig och viktig blogg pensioneras. Jag vet hur den där kvävande känslan, bloggångesten, kan kännas. Till slut är det inte roligt längre, hur viktig och uppskattad bloggen än är. Och då har jag själv aldrig gett mig på kontroversiella ämnen, så jag har bara upplevt lightversionen av instängdheten...

Jag kommer att sakna inläggen här. Du har gett mig många goda skratt, ett par chocker, åtskilliga doser allmänbildning och någon enstaka besvikelse. Men framför allt flera viktiga tankeställare, och det är jag mycket tacksam för. Jag litar dock på att du kommer att hitta (eller snarare skapa) andra sätt att uttrycka dig på, projekt som kommer att öppna upp inspirationen och uppmuntra kreativiteten.

Miljoner tack själv, inte bara för bloggen utan för allt. Du är, för att säga det på norrländskt vis, förjävla bra. Stå på dig och lycka till med nästa utmaning - vad det än blir!

2008-06-11 02:19  
Anonymous Anonym said...

Puss på dig. Gör vi slut nu?

2008-06-11 09:05  
Anonymous Anonym said...

åh det är så tråkigt att du ska sluta, du är en av dom få bloggar jag följer regelbundet. du är så klok, underhållande och inspirerande.
men jag förstår hur du menar och respekterar självklart ditt beslut, men det kommer kännas lite tomt.

ta inte bort bloggen iaf! låt den stanna kvar så vi kan få inspiration i framtiden också.

på återseende!

2008-06-11 11:14  
Anonymous Anonym said...

TACK själv för din underbara blogg

2008-06-11 13:31  
Blogger Damon Rasti said...

Shit, jag blir rörd av era ord. Trodde folk hade slutat läsa!
Anna: Vi gör aldrig slut, vi är tillsammans så länge ni vill...

2008-06-11 14:12  
Blogger Damon Rasti said...

Gretch: Jag är så liten del av Tjuvlyssnat, så den rullar på. Kanske kommer det något helt nytt till höst, måste hitta lite inspiration igen.

2008-06-11 14:12  
Anonymous Anonym said...

:'(

2008-06-11 15:00  
Anonymous Anonym said...

Tack Damon för en läsvärd blogg. Tack för att du har skrivit inlägg som förgyller. Och du har rätt, en dag knäcker vi homofober, sexister och rasister. En dag.

2008-06-11 18:19  
Anonymous Anonym said...

Har följt din blogg, och den har fått mig att tänka vid flera tillfällen. (woot really) Jag tycker du har gjort ditt jobb. Fortsätt förändra världen Damon.

2008-06-11 23:07  
Blogger Kajsa said...

ha det bra!

2008-06-12 14:51  
Anonymous Anonym said...

Gud så tråkigt att bloggen dör nu. Men det var kul så länge det varade! Ovanligt med en personlig blogg som alltid hade något viktigt att säga. Lycka till med allt!!

2008-06-12 20:19  
Anonymous Anonym said...

Mäh! Du kan ju inte sluta nu! Jag har ju inte ens fått veta hur du uttalar ditt förnamn (nähä du, jag har inte glömt den utlovade videobloggen om ämnet).

Skämt åsido, klart du ska följa hjärtat. Tack för en bra blogg! Hoppas man får se mer av dig i något annat sammanhang framöver.

Allt gott!
/anna

2008-06-13 10:51  
Blogger Damon Rasti said...

Tack och tack! Håll utkik framemot hösten, kanske postar en update.
Anna: Fan, det var dåligt av mig, jag glömde bort, skulle göra en grej om Matt Damon och grejer. Next life!

2008-06-13 11:04  
Anonymous Anonym said...

Och den andra Anna säger: Skönt att vi inte gör slut - jag vill fortsätta min affär med dig. Kanske vinkar till dig på TL eller fb nån dag. Puss igen :)

2008-06-13 20:51  
Blogger Emanuel Karlsten said...

Nu tar jag mig i kragen och kommenterar. För det är du värd. Att veta att du har varit en av mina absoluta bloggfavoriter. Inspirerande och underhållande.

Men även jag är besviken på att jag ännu inte vet hur jag uttalar ditt namn. Det blir så pinsamt när vi en gång träffas då...

Och du; när bloggabstinensen tränger på så finns vi läsare kvar, redo att fortsätta läsa. Låt då ingen stolthet inför detta beslut hindra dig.

Lycka till!

2008-06-14 13:06  
Anonymous Anonym said...

Du är grym Damon ha det bra!
Ps. Var det bara jag som såg att inlägget var postat 13:37? Du är Elit Damon!

2008-06-15 21:28  
Anonymous Anonym said...

Hur blir man medlem i Nerrazzuri Svedesi för jag lever för. Svara Jag Ber dig

2008-06-16 14:50  
Blogger Damon Rasti said...

Emanuel: Tack, det är inte alla som kommer ihåg att skriva en rad. Det värmer!
Johan: Haha, bra notering. Jag tycker mig se 13:37 överallt nuförtiden, scary!
Anton: NS är nedlagt i år, men håll kom på svenskafans i höst. Och du: Lev inte för fotboll, finns mycket bättre och roligare saker att leva för...

2008-06-16 22:15  
Blogger Christian said...

Jag vilar i vetskapen av att du kommer att dyka upp igen. Någon annanstans i någon annan form.

2008-06-23 00:53  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se